Kawasaki EN 500 C

Dane techniczne

ModelKawasaki EN 500
KategoriaCustom / cruiser
Pojemność silnika499 ccm
Typ silnikaDwucylindrowy R2
Ilość suwów4
Moc maksymalna46.00 KM/7000 RPM
Maksymalny moment obrotowy39.00 Nm/4200 RPM
Stopień sprężania10.2:1
Średnica cylindra x skok tłoka74.0 x 58.0 mm
Liczba zaworów na cylinder4
RozruchElektryczny
System chłodzeniaCiecz
Skrzynia biegów6 biegowa
Wtórne przeniesienie napęduŁańcuch
Waga motocykla214.0 kg
Wysokość siodła715 mm
Obciążenie osi przedniej47.0
Rozstaw osi1,595 mm
Skok zawieszenia przedniego150 mm
Skok zawieszenia tylnego70 mm
Opona przednia100/90-19
Opona tylna140/90-15
Hamulec przedniJednotarczowy
Średnica przedniej tarczy300 mm
Hamulec tylniBębnowy
Średnica bębna180 mm
Prędkość maksymalna159.0 km/h
0-100 km/h6.7 sek.
60-140 km/h18.0 sek.
Pojemność zbiornika paliwa15.0 litry
Zużycie paliwa na 100 km4,5 -7 litrów

Fajny mały motocykl. Nadaje się głównie do krótkich przejażdżek. Na dłuższe trasy niewygodne siedzenia. Trudno wytrzymać bez przystanku godzinną jazdę. Raczej dla niższych osób, choć ja mam 182 cm wzrostu i też jakoś dwa sezony na nim polatałem. Pomieści spokojnie dwie osoby, ale wtedy osiągi są marne i trzeba uważać by nie wymuszać pierwszeństwa.

Fajny wygląd. Dodałem gmole, szybę i deflektory na kolana. Kufry do tyłu i reling na przedni błotnik. Musiałem wymienić oba tłumiki bo poprzedni właściciel przewiercił oryginalne na przelot (bezsens) i problemy u diagnosty.

Zarówno silnik jak i cała reszta nie sprawiała kłopotów podczas eksploatacji. Jedyna rzecz, która może przysporzyć problemów osobą nie obeznanym z mechaniką to okresowa regulacja zaworów. Zawory regulowane są ręcznie podobnie jak w mały fiacie czy polonezie. Nie problemem jest sama regulacja lecz dostęp do zaworów. Aby zdjąć pokrywę zaworów należy zdemontować zbiornik paliwa i chłodnicę. Mie taka czynność zabierała około 5 godzin pracy i co najmniej jeden czteropak piwa.

Jak wyżej wspomniałem siedzenia są dość niewygodne więc moje dałem do tapicera. Trochę je podrasował i na nowo obił nowoczesnym materiałem. Po tym zabiegu trochę się poprawiło, ale nadal daleko im było choćby do miana znośne.

Motocykl mimo swoich lat świetnie się trzymał. Lakier i chromy w bardzo dobrym stanie. Silnik bezproblemowo zapalał i pracował. Skrzynia pracowała poprawnie. Podstawowe czynności eksploatacyjne takie jak wymiana płynu chłodniczego, oleju, filtrów czy też klocków i płynu hamulcowego nie jest ani trudna, ani czasochłonna. 


Reasumując polecam zakup tego sprzętu osobą, które dopiero zaczynają swoją przygodę z motocyklami. Umiarkowana waga jak i dobre właściwości jezdne sprawiają, że motocykl jest łatwy w opanowaniu. Należy wspomnieć również o tym, że cena zakup jest stosunkowo niska i nie zdrenuje żadnego portfela. Również koszty utrzymania i eksploatacji są dość niskie. Główne czynności eksploatacyjne można wykonać samodzielnie lub z pomocą kolegi.