Can-Am Spyder RT

Can Am Spyder RT

Dane techniczne model z 2024 roku

    • Moc maksymalna 100 KM
    • 7500 obr./min przy mocy mak.
    • maks. moment obrotowy 108 Nm
    • Pojemność skokowa 998 cm³
    • Regulacja napięcie wstępne sprężyny
    • Długość 2667 mm
    • Szerokość 1572 mm
    • Wysokość 1473 mm
    • Rozstaw osi 1708 mm
    • Wysokość siedzenia 772 mm
    • Masa sucha 421 kg
    • Pojemność zbiornika paliwa 25 l
    • Pojemność bagażników 155 l

    Fajny sprzęt. Bardzo wygodny. Idealny na długie podróże zarówno autostradami jak i podrzędnymi drogami. Pakowny. Bez problemu pomieści dwie osoby wraz z bagażem. Bardzo dobra ochrona przed wiatrem i deszczem. Elektryczna regulacja szyby jest w dość dużym zakresie.


    100 konny silnik naprawdę daje radę nawet w dwie osoby i przy obciążeniu bagażami. Szybko przyśpiesza i dobrze hamuje. Skrzynia biegów w moim modelu jest wyposażona w półautomatyczny zmieniacz biegów (były również modele manualne). Biegi w górę zmienia się manetką ręcznie (po przekroczeniu max obrotów zmiana nastąpi automatycznie). W dół można zmieniać samemu lub poczekać aż automat zrobi to za nas.


    Serwis autoryzowany jest dość drogi. Części oryginalne dość drogie. Materiały serwisowe również swoje kosztują. Można obniżyć koszta stosując zamienniki. Jeśli ktoś ma smykałkę do mechaniki poradzi sobie z podstawowymi czynnościami serwisowymi typu wymiana oleju, filtrów świec. Jednak najważniejsze to nauczyć się demontażu plastikowych elementów karoserii bez ich uszkodzenia. Wiedzę można pobrać z you tube, ale głównie z amerykańskich filmików. 


    Niezaprzeczalnym minusem jest ograniczona możliwość poruszania się w korku. Jest to możliwe ale przy dużej współpracy kierowców samochodów. Jazdę tym sprzętem trzeba traktować jako typowo rekreacyjną. Brak potrzeby skupiania maksymalnej uwagi na prowadzeniu spydera daje nam możliwość cieszenia się jazdą. 


    Podsumowując sprzęt jest godny uwagi. Ciekawa trajka. Moim zdaniem lepsza niż trajki z dwoma kołami z tyłu. Jazda jest bardzo stabilna. Dużo systemów bezpieczeństwa. Zakręty można pokonywać z dość dużą prędkością. Jednak jest to całkiem co innego niż klasyczny motocykl. Ja po kilku latach zatęskniłem za dwoma kółkami i kupiłem Honde Valkyrie 1800, na której jeżdżę tylko solo.


    Rekomendowane artykuły